İcra ve İflas Dairesinin Görevleri Nelerdir?

İcra ve İflas Dairesinin Görevleri Nelerdir?

Kişilerin alacağını devlet icra organı aracılığıyla tahsil etmek ve Hukuk Mahkemeleri ilamlarının infazını yapmak.

İcra ve İflas Dairesinde Görev Yapan Kişiler

İcra ve İflas Müdürü
İcra ve İflas Müdür Yardımcısı
İcra Kâtipleri

İcra ve İflas Müdürünün Görevleri

İcra Müdür Yardımcıları ve icra kâtipleri arasındaki iş bölümünü yapmak.
Yönetimi altında bulunan icra kâtipleri ve diğer memurları yetiştirmek.
Harcın hesaplanması ve tahsiline ilişkin işlemleri yapmak.
Dosyaya ait kıymetli evrak ve değerli eşyaların uygun yerde muhafazasını sağlamak.
Dosyalara ilişkin talepler hakkında karar vermek.
İcra dairesinin kasa hesabının tutulması.
Haciz ve satış işlemlerini yapmak.
Mahkeme veya Cumhuriyet Savcılığınca istenen dosyaları havale etmek.

İcra ve İflas Müdür Yardımcısı

İş bölümü gereğince verilen işleri yerine getirmek.
Dosyaların UYAP sistemine kaydının yapılması.
İş bölümü gereği yetkilendirilmiş ise dosyalara ilişkin talepler hakkında karar vermek.
İcra kâtiplerine verilen işlerin kontrolünü yapmak.
İş bölümü gereğince gerekli harçların hesaplanarak tahsilini yapmak.
Mahkemelerle yazışmaları yapmak.
İş bölümü gereği yetkilendirilmiş ise haciz ve satış işlemlerini yapmak.

İcra Kâtiplerinin Görevleri

İş bölümü gereğince verilen işleri yerine getirmek.
Tebligatları ve gelen evrakları dosyalarına takmak ve işlemek.
Dosyalarda verilen kararlara uygun yazışmaları yapmak ve bunlara ilişkin posta işlemlerini yerine getirmek.
Mahkeme veya Cumhuriyet Savcılığınca istenen dosyaları müdüre sunmak.
İcra müdürünce verilecek yetki gereği haciz ve satış işlemlerini yapmak buna ilişkin gerekli güvenlik tedbirlerinin alınması için gerekli işlemleri yapmak.
İcra müdür ve icra müdür yardımcıları tarafından verilen diğer işlemleri yapmak.

İşler

Alacakların tahsili,
Genel haciz yoluyla takip
İlamlı takip
İlamsız takip
Kambiyo senetlerine mahsus haciz yoluyla takip
İpoteğin paraya çevrilmesi yoluyla takip
İflas yoluyla takip
Çocuk teslimi,
Taşınmaz tahliyesi,
Menkul ve gayrimenkul teslimi,
İflas ve konkordato işlemleri,
İhtiyati haciz ve tedbir kararlarının infazı,
Kanunun verdiği diğer görevler.

İş Akışı

Başvuru (Takip Talebi)

Alacaklı veya alacaklı vekili tarafından matbu örnek 1 doldurulmak suretiyle icra müdürlüğüne başvuru.

Kabul İşlemleri (Havale, Harç – Masraf Alımı, Dosya açımı, vb.)

İcra müdürü veya müdür yardımcısı tarafından kabul edilen takip talebine ilişkin gerekli harç ve masraflar alınarak UYAP sistemindeki esasa dosyanın kaydının yapılması.

Ödeme Emri Düzenlenmesi

Takip talebinin içeriğine göre icra müdür veya yardımcıları tarafından uygun ödeme emrinin düzenlenmesi.

Ödeme Emrinin Borçluya Tebliğ Edilmesi

Düzenlenen ödeme emrinin borçluya Tebligat Kanunu hükümlerine göre gönderilmesi.

Ödeme Emrine İtiraz

Genel haciz yoluyla yapılan takiplerde borca ve yetkiye itiraz icra müdürlüğüne, kambiyo senetlerine mahsus takiplerde borca, yetkiye ve imzaya itiraz ise icra hukuk mahkemesine yapılır.
İtiraz halinde icra hukuk mahkemesine dosyanın gönderilmesi.
İtiraz edilmemesi halinde infaz işlemlerinin yapılması (İtiraz edilmemesi durumunda takip kesinleşir).

Ödeme

Ödeme emrine göre asıl alacak, işlemiş faiz, icra vekâlet ücreti, gerekli harç ve masraflar hesaplanarak borçludan tahsil edilerek dosya infaz edilmiş olarak işlemden kaldırılır.
Haciz (ödememe durumunda): Borç, borçlu tarafından ödeme emrinde belirtilen süre içinde ödenmediği taktirde, alacaklı veya vekilinin talebine bağlı olarak, borçlunun borca yetecek miktardaki taşınır ve taşınmaz malları ile üçüncü şahıslardaki hak ve alacaklarına devlet aracılığı ile (icra dairesi tarafından) el konulması.

Satış

Hacizden sonra borç ödenmediği takdirde alacaklı veya vekilinin süresi içinde yapacakları talebe bağlı olarak haczedilmiş olan malların ve hakların satışının yapılması.

Call Now Button
error: Content is protected !!
WhatsApp chat